Dirbtinis intelektas (DI) dabar sparčiai keičia verslo procesus, didindamas darbuotojų efektyvumą, kurdamas vertingas idėjas ir padėdamas automatizuoti darbus. Nuo turinio kūrimo iki klientų aptarnavimo – DI kiekvienoje verslo pozicijoje atranda, kaip ištiesti pagalbos ranką. Aptarkime keletą svarbiausių DI taikymo sričių versle.
Turinio kūrimas ir automatizavimas
Turinio kūrimas, viena iš plačiausiai DI aprėpiamų sričių. Nesvarbu, ar jums reikia genialaus straipsnio, socialinių tinklų įrašų, o gal produktų kategorijų aprašymų – tik sušukit prompt’ą ir DI jums padės. Automatiniai turinio generavimo įrankiai, tokie kaip tekstų rašymo programos, pavyzdžiui, populiarusis ChatGPT ar Claude.AI ir vaizdų generavimo algoritmai, tokie kaip Midjourney, leidžia greitai ir efektyviai kurti įvairaus formato turinius. Geriausia tai, kad net ir dirbtinai kurtą turinį galima adaptuoti pagal savo įmonės komunikacijos toną ir taip sumažinti dirbtinumą.
Produktų dizaino generavimas
DI taip pat padeda ir su produktų dizainų kūrimu. Nebereikia taip intensyviai dirbti patiems, nes DI, naudojant algoritmus, kurie analizuoja vartotojų pageidavimus, tendencijas ir net konkurentų pasiūlymus gali generuoti naujus produktų dizainus, atitinkančius rinkos poreikius.
Tokie įrankiai kaip „Autodesk Fusion 360“ ir „SolidWorks“, leidžia dizaineriams įvesti norimas dizaino gaires ir DI pats generuoja įvairias formų, struktūrų bei spalvų variacijas. Pavyzdžiui, Nike panaudojo dirbtinį intelektą kurdami „Flyprint“ bėgimo batelius – DI sukūrė daugybę skirtingų batų viršutinės dalies dizaino versijų, iš kurių vėliau buvo pasirinkta viena, labiausiai tinkanti.
Duomenų analizė ir prognozavimas
Dar vienas iš DI privalumų, tai galimybė analizuoti didelius, žmonių pajėgumams neaprėpiamus duomenų kiekius. DI įrankiai gali apdoroti ir analizuoti duomenis realiuoju laiku, identifikuodami tendencijas, kurios padeda verslui prognozuoti pardavimus, gerinti atsargų valdymą ir net nustatyti potencialias problemas dar prieš joms iškylant. Pavyzdžiui, Starbucks naudoja DI įrankius, kad įvertintų lojalių klientų pirkimo įpročius ir pateiktų personalizuotus pasiūlymus ar nuolaidas, taip didindami klientų lojalumą ir skatindami dažnesnius apsilankymus.
Virtualūs asistentai verslo operacijoms optimizuoti
Kas gi nenorėtų turėti asistento, padedančio su nuobodžiomis užduotimis? Įmonių kasdienybėje virtualūs asistentai, paremti DI technologijomis, tampa vis populiaresni. Jie gali atlikti įvairias užduotis, tokias kaip kalendoriaus tvarkymas, susitikimų organizavimas, informacijos paieška ir kt. Geriausia, kad jie visad punktualūs ir nei atlyginimo mokėti, nei kavos duoti reikia.
Tuo tarpu darbuotojai, naudodami virtualius asistentus, gali sutelkti dėmesį į kūrybingesnes ir strategines užduotis vietoje rutininių darbų. Tai ne tik padidina darbo efektyvumą, bet ir sumažina klaidų tikimybę, nes automatizuoti procesai visgi yra mažiau linkę daryti žmogiškąsias klaidas.
Marketingo kampanijos
Marketingo kampaniją sukurti su DI dabar lengviau nei bet kada. Įmonės, naudodamos DI algoritmus, gali analizuoti vartotojų elgseną ir taip kurti individualizuotas marketingo strategijas. Pavyzdžiui, remiantis vartotojų pirkimo istorija, dirbtinis intelektas gali pateikti rekomendacijas ir personalizuotus pasiūlymus, kurie didina pardavimus, o analizuodamas duomenis apie tai, kurios reklamos veikia geriausiai, gali padėti nuspręsti, kur verta investuoti reklamos biudžetą.
Vieni iš labiausiai marketingo kampanijų kūrime praverčiantys įrankiai yra ChatGPT – analizei ir turinio rašymui, Jasper – tekstų rašymui, Clearscope – turinio optimizavimui ar Zapier – programų apjungimui, tačiau yra ir daugelis kitų, kuriuos verta išmėginti taikant savo sričiai.
Klientų aptarnavimo automatizavimas
Pokalbių robotai ir automatinės klientų aptarnavimo sistemos gali greitai atsakyti į esmines klientų užklausas, teikdami informaciją apie produktus, paslaugas ar užsakymus. Kai kurie, balsu kalbantys pokalbių robotai jau taip gerai imituoja žmogaus balsą, kad klientas gali nesuprasti, ar kitoje telefono pusėje yra tikras žmogus, ar tik robotas.
Idealu tai, kad tokios klientų aptarnavimo sistemos veikia 7 dienas per savaitę ir 24 valandas per parą, todėl klientai gali gauti atsakymus bet kuriuo metu. Tai ne tik padidina klientų pasitenkinimą, bet ir sumažina darbuotojų apkrovą, leidžiant jiems susitelkti į sudėtingesnius atvejus.
Ataskaitų ir dokumentų generavimas
Automatiniai ataskaitų kūrimo įrankiai, tokie kaip Tableau, Google Data Studio, Power BI ar kiti, geba greitai ir tiksliai generuoti finansines, marketingo ar kitas ataskaitas, analizuodami duomenis ir pateikdami juos patraukliais formatais. Tai padeda verslams gerokai greičiau interpretuoti informaciją ir priimti reikšmingus sprendimus. Pavyzdžiui, DI pagrįsta draudimo įmonė Lemonade analizuoja draudimo paraiškas ir automatiškai sugeneruoja žalų analizės ataskaitas, todėl sprendimų priėmimas dėl kompensacijų tampa ženkliai greitesnis.
Dirbtinis intelektas šiais laikais neabejotinai keičia verslo procesus, skatindamas įmonių efektyvumą ir taupydamas išteklius. Nuo turinio kūrimo iki klientų aptarnavimo – DI technologijos eina koja kojon su verslu. Be abejo, dėl to gali kilti darbuotojų baimių – „O kas, jei mane pakeis DI?“ Visgi, šiai dienai daugumai veiklos procesų kontroliuoti vis dar reikia žmogaus, tačiau DI tampa nepamainoma pagalba prisitaikant prie nuolat besikeičiančios rinkos, pasikartojančių darbų automatizavimo ir verslo procesų spartinimo.