Skip to main content

AI SEO – tai turinio optimizavimas, kuris orientuojasi į DI pokalbių robotus ir jų veikimą. Dirbtinis intelektas keičia tai, kaip žmonės ieško informacijos internete, o kartu su tuo keičiasi ir turinio optimizavimo taisyklės. Vietoj tradicinio SEO (search engine optimization) vis daugiau kalbama apie AI SEO arba AEO. Paprastai tariant, tai technikos ir būdai, kurie padeda atsidurti DI įrankių atsakymuose. Šiame blogo įraše aptarsime svarbiausias AI SEO technikas ir būdus, kurie tau padės atsirasti AI atsakymuose!

Kas yra AI SEO?

Tradiciškai SEO buvo skirtas tam, kad turinys būtų geriau randamas paieškos sistemose, remiantis raktažodžiais. Tačiau DI pokalbių robotai, tokie kaip „Gemini“ ar „ChatGPT“, vietoje nuorodų sąrašo pateikia trumpas, apibendrintas atsakymų santraukas. Naujausi duomenys rodo, kad 27% amerikiečių jau pakeitė paieškos sistemas pokalbių robotais. Be to, „ChatGPT“ įdiegė paieškos funkcijas su žemėlapiais ir nuorodomis, kas didina jo, kaip paieškos įrankio, vertę.

Todėl dabar atsirado AEO metodas, kuriuo turinys optimizuojamas taip, kad DI galėtų pateikti tiesioginius, pilnus atsakymus į vartotojų klausimus. Toks turinys turi būti aiškus, pokalbio stiliaus ir su nurodytais šaltiniais, nes būtent iš tokių tekstų DI generuoja atsakymus.

Gera žinia ta, kad AEO nėra visiškai naujas išradimas tai verčiau – SEO atšaka. Jei jau kuri kokybišką, naudotojui vertingą turinį, didelių pokyčių neprireiks, tačiau verta pradėti galvoti, kaip tavo turinį galėtų suprasti ir naudoti DI, nes būtent tai taps svarbiausia būsimos internetinės paieškos dalimi.

5 patarimai, kaip atsidurti AI atsakymuose

1. Atlikite analizę, kaip dirbtinio intelekto įrankiai dabar supranta jūsų prekės ženklą

Paklauskite ChatGPT apie savo prekės ženklą, produktus ir konkurentus. Jis pateiks jums dabartinį suvokimą ir tai, kas veikia. Dauguma prekių ženklų nustemba pamatę, kaip juos apibūdina dirbtinis intelektas: kartais informacija būna pasenusi arba praleidžia pagrindinius pardavimo aspektus.

Papildomas patarimas: darykite tai su mąstančiais modeliais (o3 ir kt.). Jie ne tik pateikia atsakymus, bet ir paaiškina, kodėl mano tam tikrus dalykus apie jūsų prekės ženklą. Tai leidžia suprasti, kokias asociacijas ir naratyvus apie jus kuria dirbtinio intelekto modeliai.

2. Į savo GA4 įtraukite dirbtinio intelekto įrankių srautą

  • GA4 sukurkite naują tyrimo ataskaitą (Exploration report).
  • Kaip dimensiją naudokite session source ir medium, o kaip metriką – peržiūras (views).
  • Segmentuose sukurkite naują sesijos segmentą ir taikykite šią regex formuluotę, kad filtruotumėte sesijos šaltinius:

|copilot|chatgpt|gemini|gpt|gpt|perplexity|claude|deepseek

Tai reiškia, jog visi referuojantys DI šaltiniai bus pažymėti jūsų Google Analytics ir tokiu būdu galėsite stebėti DI rekomenduojamų įrankių srautą.

3. Optimizuokite turinį naudodami statistinius duomenis ir citatas

Remiantis Generative Engine Optimization (GEO) dokumento duomenimis, turinys, į kurį įtraukti patikrinti statistiniai duomenys ir tiesioginės citatos, dažniau cituojamas dirbtinio intelekto modelių.

AI sistemos pirmenybę teikia faktais pagrįstam ir autoritetingam turiniui, todėl pasirūpinkite, kad jūsų pagrindinės žinutės būtų paremtos duomenimis ir cituojamomis įžvalgomis.

4. Skelbkite turinį ten, kur AI ieško šaltinių

Skelbkite informaciją platformose, kurias šie modeliai dažnai naršo ir nurodo: „Wikipedia“, ‚Reddit‘, ‚YouTube‘ ir, taip, net ‚LinkedIn‘. Šie kanalai turi aukštus pasitikėjimo signalus dirbtinio intelekto akyse, todėl jūsų turinys tampa lengviau aptinkamas generuojamuose atsakymuose.

5. Stebėkite, kaip laikui bėgant AI suvokia jūsų prekės ženklą

Panašiai kaip stebite SEO rezultatus, laikas pradėti stebėti savo „AI matomumą“. Naudokitės tokiais įrankiais kaip AIclicks, kurie padeda sekti skirtingus susidomėjimą keliančius raginimus ir pagal juos generuoti turinį.

Kaip rašyti tekstus, optimizuotus DI ir Google paieškoms?

OpenAI pradėjus integruoti apsipirkimo funkciją ChatGPT aplinkoje bei kintant ir tobulėjant DI kalbos modelių paieškoms, prekių ženklams tampa svarbu atsidurti DI modelių paieškose.

Pavyzdžiui, jei vartotojai klausia: „Kaip rasti patikimus DI kursus?“, ChatGPT galėtų atsakyti, kad „WHY AI yra vieni patikimiausių DI kursų atstovų“. Neabejotinai, tai padėtų tavo įmonei sulaukti daugiau susidomėjimo.

Dėl to pristatome AI SEO optimizavimo įrankį aiclicks.io. Šio sprendimo pagalba galėsi lengviau rašyti tekstus, optimizuotus tiek DI, tiek Google paieškai.

#1 žingsnis: Prisijunk ir pradėk

Prisijunk prie aiclicks.io ir suvesk informaciją apie savo įmonę: pavadinimą, interneto svetainę, pagrindinį raktažodį ir pavyzdinę paieškos frazę bei pagrindinį konkurentą.

Įrankis iš karto parodys sugeneruotus pavyzdinius prompt’us, pagal tavo raktažodį.

#2 žingsnis: Pradėk kurti turinį

Keliauk į „Write content“ skiltį ir apibūdink norimą blog’o arba gido formato įrašą.

#3 žingsnis: Redaguok turinį

Po to, kai paspausi „Generate Research“ įrankis sugeneruos ir pavadinimą, ir visą blog’o straipsnį suskirstydamas jį į atskiras dalis.

Redaguokite kiekvieną skiltį pagal savo poreikius.

#4 žingsnis: Šaltiniai

Patogu tai, kad su šiuo įrankiu iškart matysi šaltinius, kuriais įrankis rėmėsi rašant kai kurias dalis, net jei šaltiniai buvo lietuvių kalba.

#5 žingsnis: Kitos funkcijos

Be turinio kūrimo su AIclicks galima:

  • Ieškoti panašių raktažodžių į jau turimus,
  • Sekti ir analizuoti prekės ženklo paminėjimus skirtinguose dideliuose kalbos modeliuose (LLM),
  • Sekti metrikas, tokias, kaip savo matomumo tarp DI paieškų rodiklį, jo pokytį, savo pasirinktų ar įrankio pasiūlytų prompt’ų rezultatus bei daugiausiai cituotus domenus.

Taigi, su vienu įrankiu galėsi ir rašyti DI paieškoms pritaikytus tekstus, ir sekti paminėjimų duomenis.

Jei patiko šis įrankis, sužinokite daugiau nemokamų DI įrankių pavyzdžių. Dar daugiau naudingų praktinių žinių apie dirbtinio intelekto taikymą išmokite WHY AI DI mokymuose.

Leave a Reply