Skip to main content

„Perplexity AI“ įrankis sujungia abu pasaulius: dirbtinio intelekto ir mums pažįstamo interneto, todėl yra itin pravartus ieškant atsakymų į kylančius klausimus. Pateikiame praktinį „Perplexity AI“ naudojimo gidą ir supažindiname su pagrindinėmis įrankio funkcijomis.

Kaip naudotis Perplexity AI?

Perplexity AI“ galima rasti tiesiog internete ar kaip programėlę išmaniajame telefone. Nors registracija programos naudojimui nėra būtina, ji atrakina naudingas funkcijas: pokalbių istorijos langą, galimybę naudotis „Copilot“ funkcija ar įkelti failus.

Pagrindinės funkcijos

Naudojimasis „Perplexity AI“ turėtų būti intuityvus visiems, kurie jau išbandė tokius įrankius, kaip „ChatGPT“. Lango apačioje reikia įvesti klausimą, o kairėje pusėje yra nustatymų langas, pokalbio istorija. Jei norite pradėti atskirą susirašinėjimą, užtenka paspausti „New Thread“. Šį įrankį galima naudoti dviems pagrindinėms užduotims atlikti: informacijos ir šaltinių paieškai.

Nemokamoje versijoje galima įkelti 3 failus per dieną ir paprašyti juos išanalizuoti (reikia paspausti „Attach“ arba „+“ mygtuką užklausos kūrimo lange).

Užklausos kūrimas ir rezultatai

Pateikus užklausą, atsakymą į klausimą gauname tiesiog akimirksniu. Šalia atsakymo yra nuorodos į dar 5 šaltinius tolimesnei analizei. Norint surasti šaltinius, reikia tiesiog paspausti atitinkamą išnašą.

Jei norisi sužinoti daugiau, galima užduoti patikslinamus klausimus.

Papildomos funkcijos

Perplexity neapsiriboja vien tik paprasta pokalbio funkcija, tačiau galima paiešką „paturbinti“ su papildomomis funkcijomis.

Search Images, Search Videos

Programos galime paprašyti, kad mums surastų su klausimais susijusią nuotrauką ar video. Tereikia dešiniajame kampe paspausti mygtukus „Search Images“ ar „Search „Videos“. Turint mokamą versiją – vaizdą būtų galima ir sugeneruoti.

Copilot

Jei norisi atsakymo, kuris įvertina jūsų kontekstą ir reikalavimus, galima įjungti „Copilot“ asistentą (nemokamoje versijoje tą galima daryti 5 kartus per 4 val.) Tiesa, jis suveiks tik tuomet, kai atsakymas reikalauja papildomos informacijos apie jus ar jūsų poreikius.

Tokiu atveju asistentas paklausia tikslinamųjų klausimų ir patikslina rezultatus pagal tai, ko iš tikrųjų norite. Pavyzdžiui, paklausus apie tai, kaip tapti geresniu rašytoju, „Copilot“ klausia apie rašymo sritį (grožinė, negrožinė, akademinė literatūra). Atsakius į šį ir papildančius klausimus, gauname išsamų, o svarbiausia – personalizuotą atsakymą.

Focus

Paspaudus naują susirašinėjimą, apačioje matomas „Focus“ mygtukas. Jis leidžia išsirinkti norimų šaltinių tipą: pavyzdžiui, šaltinius prieinamus internete, tik akademinius straipsnius, ar „Youtube“ pasiekiamą informaciją.

Deep Research

„Deep Research“ funkcija padeda gauti gilesnius ir išsamesnius atsakymus. Tokia funkcija padės rasti mokslinius straipsnius arba, pavyzdžiui, padės išnaudoti rinkos spragas kuriant turinio strategiją. Štai, kaip pasinaudoti pastarąja funkcija:

Pateikite užklausą

Pateikite pirmąją užklausą, kuri apibūdins jūsų verslą ir tai, ko ieškote. Pavyzdžiui, pasirinkome tvarumo („sustainability“) temą:

„Analyze content gaps and opportunities in sustainability over the past 6 months. Consider:

Most frequently asked questions not fully addressed

Popular topics lacking in-depth coverage

Emerging trends with limited content

Underserved audience segments

High-engagement topics with outdated information“

Perplexity pradės gilią analizę, po kurios pateiks atsakymą.

Naudojant Perplexity su „Deep Research“ funkcija matysite, kiek šaltinių remiantis buvo pateiktas atsakymas.

Ieškokite platformų

Toliau galite klausti, kokie formatai ir kokios platformos geriausiai veiktų anksčiau pasiūlytam turiniui. Galite naudoti tokį prompt’ą:

„Based on the content gaps identified, help me understand how my target audience in sustainability prefers to consume content. What formats and platforms drive the highest engagement? Include specific examples of successful content pieces and what made them perform well.“

Paprašykite sudaryti turinio planą

Galiausiai, papašykite, kad Perplexity sudarytų turinio planą. Geriausia yra apibrėžti iškart, kokias socialinių tinklų platformas norėsite naudoti ir nurodyti trumpesnį laiko tarpą planavimui, pavyzdžiui, savaitę ar dvi. Pavyzdinė užklausa:

„Using the identified gaps and format preferences, help me develop a 14-day content strategy for LinkedIn and Instagram. What topics should I prioritize? How should I approach each topic to stand out from existing content? Consider current trends, seasonal factors, and audience pain points.”

Geresnius atsakymus galima gauti vienos užklausos metu pateikiant tik 1–2 klausimus, tačiau, jei norite naudoti įrankį nemokamai, gali nepakakti 5-ių bandymų dienoje. Dėl šios priežasties į kiekvieną prompt’ą dėjome po kelis klausimus.

Skaitykite plačiau, kaip rašyti geras užklausas kalbos modeliams.

Paieška Reddit

Perplexity galima apjungti kartu su „Reddit“ ir prašyti įrankio rasti atsakymus remiantis Reddit platformos atsakymais. Štai, kaip tai padaryti:

Nusistatykite datą

Pavyzdžiui, jei tiesiog ieškosite „naujausios DI tendencijos“, paieška rodys jau pasenusios informacijos rezultatus. Todėl, jei norite, kad paieškos rezultatai būtų aktualūs dabar, galite pridėti „after:“ išplėstinės paieškos parametrą („naujausios DI tendencijos after: 2024–06–01“).

Apribokite paiešką Reddit

Spausdami „Focus“ rinkitės „Reddit“ pasirinkimą, kad paieška naudotų būtent šią funkciją. Priklausomai nuo to, ko ieškote, „Reddit“ parinktis gali būti net naudingesnė.

Naršykite rezultatus

Naršykite atsakymus ir rinkitės iš siūlomų rezultatų ir temų.

Taigi, išmokome, kaip naudotis itin naudingu ir inovatyviu DI įrankiu informacijos paieškai. Šis įrankis reikšmingai padės įvairiuose gyvenimo etapuose. Jį galima naudoti darbiniame, akademiniame ar laisvalaikio kontekste, ieškant reikiamos informacijos.

Leave a Reply