Skip to main content

Bandant suprasti visas „Excel“ ar „Spreadsheets“ subtilybes renkantis TĄ vienintelę formulę – gali prireikti itin daug laiko, o kur dar, jei reikia atlikti daug pasikartojančių veiksmų tose pačiose lentelėse… Laimei, turime DI įrankius, kurie šį procesą ženkliai supaprastina. Pažvelgsim, kaip naudotis „Formula Bot“, „Airtable“ ir „SheetGPT“.

Formula Bot

„Formula Bot“, tai įrankis, kuris padeda kurti formules ir atlikti duomenų analizę. Įrankį nemokamai išbandyti gali visi norintys.

Kaip naudotis Formula Bot?

Eikite į „formulabot.com“ ir paspauskite violetinį mygtuką „Get started for free“. Reikės prisiregistruoti įvedant savo el. pašto adresą ir jį patvirtinti.

‍Prisiregistravus, gausite daugybę funkcijų, kurios gali praversti darbe. Jas galite išbandyti kairiajame svetainės lange.

Pagrindinės įrankio funkcijos:

  • Formulių generavimas,
  • Duomenų analitika,
  • Galimybė įsikelti DI asistentą į savo naudojamas programas (t.y., „Excel“ arba „Spreadsheets“).

Kaip naudotis formulių generavimo funkcija?

Kairiame ekrano kampe prie „Generators“ spauskite „Generate now“. Naujai atsidariusiame kampe spauskite žalią mygtuką „Formulas“. Jei viską paspaudėte teisingai, turėtumėte matyti šį langą:

Paspauskite „Excel“ mygtuką ir pažymėkite, jog norite būtent formulės generavimo (o ne jos aiškinimo). Tokiu atveju, belieka aprašyti situaciją ar problemą, kurią norite išspręsti (ar kam sugeneruoti „Excel“ formulę“).

Pavyzdžiui, jeigu norime sugeneruoti formulę, kuri padėtų skaičiuoti metinį įmonės augimo tempą (CAGR), pristatome savo situaciją raštu: „Calculate the compound annual growth rate (CAGR) for values in column A, using „investment duration” in column B, restricted to entries from the current year in column C.“

Gavome tokį atsakymą, kurį tiesiog galime įsikelti į savo „Excel“ lentelę ir džiaugtis tiksliai veikiančia funkcija:

Be to, galime gauti paaiškinimą, jei formulės logika kelia klausimų. Užtenka paspausti „Explain it to me“. Taigi, jei „Excel“ subtilybės jums sunkiau įkandamos – „Formula Bot“ yra puikus pagalbininkas.

Airtable

Airtable“ yra platforma, kurioje sujungtos duomenų bazės, skaičiuoklės ir bendradarbiavimo programinės įrangos funkcijos. Šią programą galima naudoti įvairioms užduotims atlikti, pavyzdžiui, projektų valdymui, kontaktų duomenų bazėms, užduočių sąrašams, dokumentų valdymui ir kt. Apžvelkime keletą pagrindinių komponentų, kurie padeda efektyviau tvarkyti duomenis.

Bazės

Bazės – tai lentelių, kurias galima naudoti tam tikram tikslui, rinkiniai. „Airtable“ siūlo daugybę iš anksto sukurtų šablonų, pavyzdžiui, „Turinio kalendorius“, „Projektų stebėjimas“ ir „Renginių planavimas“, kuriuos galima naudoti norint greitai sukurti bazę.  Be to, bazes galima pritaikyti ir sukurti visiškai nuo nulio, o laikyti galima kompiuterio aplanke, kuriame yra „Excel“ failas.

Lentelės

Lentelės sudaro bet kurios bazės pagrindą, todėl jų gali būti net kelios. Kiekvienoje lentelėje, kaip ir skaičiuoklės darbalapiuose, pateikiama informacija apie tam tikrą elementą.

Pavyzdžiui, į bazę, skirtą socialinės žiniasklaidos rinkodarai, galėtų būti įtrauktos „Facebook“, „Instagram“ ir „Twitter“ lentelės. Jos atspindi įvairias platformas, reikalingas sėkmingai vykdyti socialinės žiniasklaidos rinkodarą ir kiekviena iš jų skiriasi nuo kitų.

Laukeliai

Laukeliai atlieka panašią funkciją kaip ir skaičiuoklės stulpeliai. Jų duomenys nuosekliai pateikiami eilutėse. Tačiau laukeliai yra universalesni nei paprasti skaičiuoklės langeliai, nes juose galima saugoti įvairią informaciją, pavyzdžiui, failų priedus, datas, nuotraukas, žymimuosius langelius ir kt.

Įrašai

Įrašai – tai atskiri lentelės elementai. Įrašų skaičius priklauso nuo jūsų, tai gali būti kelios dešimtys kūrybinių priemonių arba šimtai klientų atsiliepimų formų. Nesvarbu, kiek įrašų reikia, galite sukurti tiek, kiek reikia.

Peržiūros

Čia pateikiami skirtingi duomenų rodymo būdai. Pavyzdžiui, lentelė su užduočių sąrašu ir jų atlikimo terminais, taip pat kiekvienos užduoties vykdymo eiga gali būti rodoma kalendoriaus arba Kanban formatu.

Kalendoriaus rodinyje bus apžvelgiami kiekvienos užduoties atlikimo terminai, o Kanban formatu bus rodoma kiekvienos užduoties vykdymo pažanga.

„Airtable“ privalumai

  • Bendradarbiavimas: su šia programėle užtikrinamas efektyvus užduočių priskyrimas, dalijimasis pareigybėmis.
  • Skaičiuoklės tipo sąsaja: lengva naudoti su priedais, tekstu, žymimaisiais langeliais ir nuorodomis.
  • Šablonai: daugybė paruoštų šablonų, norint greitai pradėti projektą. 
  • Pritaikomumas: galima pasirinkti jums patinkančius vaizdinius elementus (tinklelis, Kanban, kalendorius) ir kt.
  • Darbų automatizacija su DI: pasikartojančių užduočių automatizavimas.
  • Realaus laiko sekimas: suteiktas lentelių ir įrašų pokyčių stebėjimas realiuoju laiku.

SheetGPT

SheetGPT“, tai įrankis, kuris leidžia integruoti „ChatGPT“ į „Google Sheets“ ir „Excel“, kad galėtumėte automatizuoti daugelį duomenų apdorojimo ir analizės užduočių. SheetGPT ypač naudingas duomenų valymui, SEO turinio kūrimui, analizėms ir net socialinių tinklų turinio kūrimui. Geras sprendimas tiek verslui, tiek asmeniniams poreikiams, kad greičiau ir efektyviau apdorotumėte informaciją.

„SheetGPT“ veikia įsidiegus jo plėtinį ir juo nesunku naudotis, nes užtenka pateikti užklausą, lyg „ChatGPT“. Be to, įrankis yra nemokamas. Sužinokite daugiau nemokamų DI įrankių pavyzdžių. Plačiau apie tai, kaip naudotis „SheetGPT“, aptarsime ateities blog’uose.
Dar daugiau naudingų praktinių žinių apie dirbtinio intelekto taikymą išmokite WHY AI DI mokymuose.

Leave a Reply