Susipažinkite su „Microsoft Copilot“ – novatorišku „Microsoft“ sukurtu pokalbių robotu, kuris bus jūsų geriausias pagalbininkas kasdieniniame darbo sūkuryje. Nuo el. laiškų rašymo, žinučių atsakymų, „PowerPoint“ pristatymų kūrimo, „Excel“ automatizavimo iki santraukų rengimo ar įžvalgų iš duomenų lentelių traukimo. Be viso to, jis gali cituoti šaltinius, kurti eilėraščius, melodijas, o svarbiausia – padeda mažinti nuobodžius darbus ir didina produktyvumą. Šiandien parodysim, kaip išnaudoti svarbiausias šio dirbtinio intelekto (DI) įrankio funkcijas.
Kaip pradėti naudotis?
Norint išnaudoti visas „Copilot“ galimybes, tereikia kelių paprastų žingsnių – nuo prisijungimo prie „Microsoft 365“ paskyros iki tinkamo programėlės atidarymo.
„Microsoft Edge“ naršyklės įdiegimas
Svarbus pirminis žingsnis yra tai, kad „Copilot“ yra integruotas į „Microsoft Edge“ naršyklę ir būtent čia juo galite naudotis nemokamai. Todėl jums tereikia įprastu būdu, jei dar to nedarėte, įsidiegti šią programą savo kompiuteryje. Tai padaryti galite čia. Jei šią naršyklę jau turite, iš karto eikite prie kito žingsnio.
„Copilot“ atidarymas
Įsidiegus naršyklę savo kompiuteryje, jums tereikia atidaryti ją ir spustelėti „Copilot“ piktogramą viršutiniame dešiniajame kampe arba dešinėje paieškos juostos srityje. Taip pat galite naudoti spartųjį klavišą Ctrl+Shift+.
Plačiau apie išsamius šio įrankio naudojimo žingsnius pasakojame „Microsoft Copilot“ dirbtinio intelekto mokymuose.
Kaip naudoti „Copilot“ tekstams ir santraukoms kurti?
Toliau pasidalinsime keliomis pagrindinėmis funkcijomis, kuriomis galite pasinaudoti pasitelkiant šį įrankį.
Tinklalapio santraukų kūrimui
Pirmiausia, atidarykite norimą tinklapį, o tada „Copilot“. „Copilot“ pokalbio lange įveskite „Generate a page summary“ arba „Summarize this page“ (sukurti puslapio santrauką) arba kitus analogiškus sakinius. Tada pasirodys langas, kuriame bus prašoma leisti „Microsoft“ pasiekti puslapio turinį. Spustelėkite „Confirm“ (patvirtinti) ir tęskite pokalbį.
Svarbu: Gali būti, jog, kad pasiektume puslapio nuorodą, reikės įdiegti papildomus leidimus. Jei jūsų puslapio naršyklė nenuskaito tinklapio, reikia atlikti šiuos žingsnius:
Keliaukite į „Microsoft Edge“ > „Settings“ > „Sidebar“ > „App and notification settings“ > „App specific settings“ > „Copilot“. Ten turėtumėte įjungti nustatymą „Allow Microsoft to access page content“.
Tekstų kūrimui
Tą patį galite padaryti ir su straipsniais, elektroniniais laiškais, idėjų generavimu ar tinklaraščio įrašais. Skirtuke „Compose“ (kurti) galite naudoti „Copilot“, kad galėtumėte kurti šiuos tekstus. Jums tereikia užrašyti temą, tada pasirinkti toną, formatą ir apimtį. Programa jums sukurs juodraštį.
Kaip naudoti „Copilot“ su „Microsoft 365“ programomis?
„Copilot“ puikiai pravers ir kasdienėse naudojamose programose – „Word“, „Outlook“, „Excel“, „PowerPoint“, „Teams“. Norint suaktyvinti „Copilot“ įrankį, pasirinktoje programėlėje ant pagrindinės juostos spustelėkite mygtuką „Copilot“. Ši funkcija prieinama tiek įsidiegtose kompiuterio programose, tiek naršyklės versijose. Štai, kam šį DI įrankį galima naudoti minėtose programose.
Kaip naudoti „Copilot“ „PowerPoint“?
„PowerPoint“ programoje „Copilot“ galima naudoti šiems tikslams:
- Sukurti naują prezentacija „nuo nulio“
- Sukurti prezentaciją pagal turimą failą
- Pridėti naują skaidrę prie esamos prezentacijos
- Pakeisti skaidrių dizainą, pritaikant naują temą ar stilių
Tad, jei norite kurti naują prezentaciją su DI pagalba, galima naudoti, pavyzdžiui, tokią užklausą:
„Create a presentation about Q2 sales for [company name]. Make it classy with a blue theme. Include a title slide, agenda slide, five slides for sales data, a summary slide, and a „thank you” slide with contact information.“
Ir štai, užteko paprašyti ir turime pagrindinę pristatymo struktūrą. Toliau galite paprašyti „Copilot“ pakoreguoti stilių ar išdėstymą arba tai atlikti patys rankiniu būdu, kad pristatymas atitiktų jūsų lūkesčius. Taip galėsite paprastai kurti vidinę mokymų medžiagą ar kitus pristatymus.
Kaip naudoti „Copilot“ „Microsoft Excel“?
Naudojant „Copilot“ programoje „Excel“, jis pats pateiks naudingų patarimų, kaip gali padėti, o tarp jų ir pavyzdinę lentelę, nuo kurios galima pradėti. Tuomet galima išbandyti įvairias funkcijas, pavyzdžiui, pasirinkti „Show data insights“ ir peržiūrėti sukurtą grafiką pagal tuos duomenis.
Galima ir, vėlgi, patiems užduoti užklausas, kad „Copilot“ atliktų norimas funkcijas. Galite šio įrankio pagalba naudotis panašiai kaip su tokiais įrankiais, kaip „Formula Bot“ ar „SheetGPT“.
Kaip naudoti „Copilot“ „Microsoft Word“?
„Word“ platformoje, paspaudus juodraščio piktogramą, atsidarys dialogo langas, kuriame galėsite aprašyti, ką norite sukurti, pavyzdžiui, parašyti straipsnį.
Kai „Copilot“ atliks savo darbą – gausite straipsnio struktūrą ir kelis pasirinkimus, ką daryti toliau – redaguoti, išsaugoti tokį, koks yra, perrašyti.
Be abejo, „Copilot“ galima naudoti ir jau turimam tekstui redaguoti. Įrankis gali atlikti pakeitimus, parašyti santrauką ir pan.
Panašiais metodais darbo aplinkoje „Copilot“ galite pritaikyti ir „Outlook“ aplinkoje, kai reikia paprasčiau parašyti el. laišką, automatizuoti pašto dėžutę ir atlikti kitus veiksmus.
Trumpai
Šiuo įrankiu galite daryti įvairias santraukas, kurti tekstus, socialinių medijų įrašus ar net poeziją. Tai tik keletas pavyzdžių, į kuriuos atsižvelgdami „Copilot“ galite pritaikyti savo reikmėm, tačiau šio įrankio pagalba didelė, o dar geriau, nemokama.
Jei „Copilot“ įvaldymas po šio straipsnio vis dar atrodo keblus, rekomenduojam išbandyti dirbtinio intelekto ir „Microsoft Copilot“ mokymus, kuriuose ne tik sužinosit, kaip įvaldyti šį įrankį, bet ir atrasit kitas DI gudrybes!