Įsivaizduokit – klientas jums parašo po darbo valandų, darbuotojai tuo metu jau poilsiauja, o klientas – susierzinęs, nes niekas jam neatsakė. Kitą dieną klientas jau perka pas konkurentus. Čia į pagalbą ir ateina dirbtinio intelekto pokalbių robotai („chatbots“), kurie pasiruošę padėti jums išvengti tokių situacijų ir dar daugiau. Pažvelkim, kuo jie jūsų verslui gali būti naudingi.
Klientų aptarnavimas 24/7 be papildomų žmogiškųjų išteklių
Pokalbių robotas neturi darbo grafiko, jam nereikia pietų pertraukos ar laisvadienių, o tuo labiau – nesiskundžia dėl per didelio krūvio. Tai reiškia, kad klientai gali kreiptis bet kuriuo metu – nesvarbu, ar tai būtų penktadienio vakaras, ar sekmadienio rytas.
Net jei klientas ieško tokių paprastų atsakymų kaip jūsų parduotuvės darbo laikas, robotas gali akimirksniu atsakyti. Kitu atveju, klientas tuojau pat gali pamiršti apie jus.
Greitesnis atsakymų į dažniausiai užduodamus klausimus pateikimas
Kiekviena įmonė turi tam tikrus dažniausiai užduodamus klausimus, kuriuos užduoda kas antras klientas, pavyzdžiui, „Kaip grąžinti prekę?“, „Ar taikote garantiją?“ ir pan. Į šiuos klausimus robotas atsako per sekundę, o jūsų klientų aptarnavimo komanda tuo metu gali spręsti svarbesnius reikalus. Pokalbių robotai šiuos klausimus geba išspręsti taip greitai, kad klientai kartais net nesupranta, jog bendrauja ne su žmogumi.
Užklausų filtravimas ir nukreipimas tinkamam specialistui
Pokalbių robotai yra puikūs pagalbininkai, kai reikia valdyti daugybę klientų užklausų ir jas nukreipti tinkamiems specialistams. Jie geba efektyviai klasifikuoti užklausas, atsižvelgdami į jų turinį ir iškart paskirsto jas į atitinkamas kategorijas, pavyzdžiui, techninei pagalbai, pardavimų skyriui ar kitoms verslo sritims.
Tai ypač naudinga, kai klientai pateikia įvairaus pobūdžio klausimus, o jūsų komanda turi užtikrinti, kad kiekvienas jų būtų išspręstas greitai ir tiksliai. Be to, pokalbių robotai padeda iš anksto nustatyti užklausų sudėtingumo lygį – paprastesnius klausimus išsprendžia patys, o sudėtingesnius perduoda specialistams.
Pardavimų proceso automatizavimas ir kvalifikuotų potencialių klientų generavimas
Būtų puiku, jei kas nors už jus rinktų potencialius klientus ir net juos „apšildytų“? Pokalbių robotai tai gali! Jie ne tik atsako į klausimus apie jūsų produktus ar paslaugas, bet ir gali rekomenduoti ką nors papildomai. Tai daro natūraliai, be jokio spaudimo. Vėliau visa ši informacija perduodama jūsų pardavimų komandai, kuriai belieka tik užbaigti sandorį.
Kaštų optimizavimas klientų aptarnavimo srityje
Ne paslaptis, kad versle, vienas svarbiausių dalykų – pinigai. Samdyti didelę klientų aptarnavimo komandą nepigu, ypač, jei reikia žmonių, dirbančių visą parą arba skirtingomis kalbomis. Pokalbių robotai šiuo atveju gali dirbti už jus, gerokai mažesniais kaštais.
Pavyzdžiui, Chatfuel, pritaikyto atsakymams socialiniuose tinkluose kaina startuoja vos nuo 19.99 Eur/mėn., Tidio, turinčio bilietų atidarymo funkciją, nuo 29 Eur/mėn., o HubSpot, kuriame galima kurti pokalbių robotus pagal savo norus, kainuoja 20 Eur/mėn., nors kaina gali siekti ir 880 Eur/mėn., norint gauti daugiau funkcijų. Visgi, pagalvojus, kad vienas toks robotas galės atlikti kelių žmonių darbą visą parą – kaina nebeatrodo tokia didelė.
Duomenų rinkimas apie klientų poreikius ir elgseną
Pokalbių robotas tuo pačiu gali būti ir jūsų duomenų analitikas, renkantis informaciją apie tai, ko jūsų klientai dažniausiai klausia, kas juos domina ir kur dažniausiai kyla problemos. Šie duomenys padeda tobulinti paslaugas, produktus ar atnaujinti svetainės informaciją. Pavyzdžiui, jei robotas pastebi, kad daugelis klausia, kur rasti jūsų prekių kainoraštį, verta jį padaryti lengviau pasiekiamą.
Daugiakalbis aptarnavimas be papildomų išlaidų
Jei turite klientų iš viso pasaulio, o jūsų darbuotojai kalba tik 1–3 kalbomis, pokalbių robotai tampa tikru išsigelbėjimu. Jie gali dirbti keliomis kalbomis vienu metu ir puikiai moka naudotis automatiniais vertimo įrankiais, todėl bendravimas su klientais vyksta sklandžiai.
Kokį pokalbių robotą rinktis?
Pasiūloje jau yra nemažai pokalbių robotų, todėl renkantis svarbu atsižvelgti į savo verslo poreikius ir tikslus, nuspręsti, kelių kalbų palaikymo reikia, kokių integracijų su kitais naudojamais įrankiais, funkcijų bei kiek galite mokėti už roboto paslaugą.
Tarp populiariausių yra tokie kaip Tidio, Zendesk, HubSpot, ProProfs Desk, Intercom ir kt. Prieš priimdami sprendimą galite išbandyti daugelio robotų nemokamas versijas.
Pokalbių robotai yra tikri verslo pagalbininkai, kurie padeda optimizuoti darbą, mažinti kaštus ir užtikrinti geresnę klientų patirtį. Tad, jei norite aplenkti konkurentus ir palengvinti savo komandos darbą, pokalbių robotai yra tinkamas sprendimas.